Top 5 - co najczęściej psuje się w telefonach komórkowych?

Smartfona posiada już ponad 2/3 Polaków. Nie tylko używamy go do wykonywania i odbierania połączeń głosowych, ale również do szeregu innych zastosowań: jako budzik, centrum rozrywki, przenośny komputer, źródło wiedzy i przepustkę do szeregu aplikacji, bez których nie wyobrażamy sobie życia.

Niestety, smartfon to tylko gadżet elektroniczny, który może się zepsuć. Naprawa telefonów staje się wówczas naglącą koniecznością. Sprawdźmy, jakie usterki w przypadku smartfonów zdarzają się najczęściej?

  • Stłuczony ekran

W wyniku uszkodzeń mechanicznych bardzo często w smartfonach dochodzi do pęknięcia ekranu. Można zmniejszyć takie ryzyko, naklejając na ekran swojego telefonu komórkowego specjalne szkło pancerne, odporne na zarysowania. Jeśli tego nie zrobimy, wymiana ekranu w smartfonie może być bardzo kosztowna i przewyższyć wartość samego urządzenia.

  • Niedziałający dotyk

Bardzo często zgłaszaną w serwisach telefonów awarią jest nieprawidłowe działanie dotyku, czyli panelu dotykowego. W takim wypadku, jak podkreślają specjaliści na co dzień zajmujący się takimi usterkami, może to wynikać z problemów z oprogramowaniem, ale na ogół uszkodzona jest digitzer, czyli płyta dotykowa. Serwis telefonów może wymienić lub naprawić ten komponent smartfona, jeśli jest taka możliwość.

  • Problem z aparatem

Bardzo często współczesne smartfony są alternatywą dla fotograficznych aparatów kompaktowych. Niestety i one mogą ulec awarii. Serwis telefonów Dillcom zwraca uwagę, że najczęściej jego klienci pod tym względem narzekają na samoczynne zamykanie się aplikacji, błędy w niej i problemy z zapisem fotografii. Przyczyną może być uszkodzone oprogramowanie, a rozwiązaniem – zainstalowanie innej aplikacji do obsługi aparatu. Jeśli jednak występują problemy z obrazem, niewykluczone, że uszkodzeniu uległ sam obiektyw i trzeba go wymienić.

  • Problem z ładowaniem telefonu

Zbyt wolne ładowanie baterii i nagrzewanie się telefonu lub ładowarki, to kolejny częsty problem zgłaszany do serwisów smartfonów. Może on wynikać z awarii ładowarki lub samej baterii. Można to naprawić bardzo szybko, wymieniając te elementy.

  • Awaria mikrofonu

Niewidoczny gołym okiem mikrofon telefonu komórkowego ma kluczowe znaczenie dla wykonywania i odbierania połączeń głosowych. Jeśli ulegnie on awarii, np. w wyniku usterki technicznej, profesjonalny serwis telefonów szybko ją usunie, wymieniając mikrofon.

To tylko jedne z licznych problemów z telefonami komórkowymi, z jakimi przychodzą klienci do serwisu. Na szczęście, większość z nich można rozwiązać szybko, sprawnie i na ogół niskim kosztem. Naprawa telefonów jest kosztowna wówczas, gdy awarii ulega ich ważny element, jak panel dotykowy, ekran lub procesor. W takich przypadkach niewykluczone, że pracownik serwisu zasugeruje klientowi kupno nowego telefonu, ponieważ starego po prostu nie będzie opłacało się naprawiać. Koszt naprawy może przewyższyć cenę nowego smartfona.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here